قبل و بعد از تمرین چه مکملی بخوریم بهتر است

اگر تاکنون از مکمل ها قبل یا بعد از انجام تمرینات ورزشی استفاده کرده اید یا اینکه راجع به آنها کنجکاو می باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله راجع به تاثیر مکمل ها  بر بهبود عملکرد بدن در طی تمرینات ورزشی صحبت خواهیم کرد و همچنین زمان و مقدار مناسب مصرف آنها را به منظور دستیابی به بالاترین میزان عضله سازی توضیح خواهیم داد. تنها تمرین کردن و رژیم غذایی مناسب عوامل دخیل در عضله سازی نیستند، بلکه مهم ترین عامل برقرار کردن تعادل میان این دو جهت تاثیر گذاشتن بر یکدیگر می باشد. از لحاظ جسمی، یک برنامه ی تمرینی مناسب به عضلات فشار آورده و این پیام را به آنها منتقل می کند که چاره ای جز تطابق دادن خود با برنامه ندارند. شما باید میان حجم (میزان تمرین)، شدت (سختی تمرین) و تناوب ( فاصله ی میان جلسات) تمرین خود، تعادل ایجاد کنید. سعی کنید بدون کاستن از یکی، دیگری را به حداکثر برسانید. هنگامی که عضلات به شکل برنامه ریزی شده تحت فشار قرار می گیرند، خود را با فشار وارد شده سازگار کرده و بازدهی آنها افزایش می یابد.
تغذیه نیز متغیر اساسی دیگری است که برای بهره بردن از تمرینات ورزشی و پیشرفت باید به آن توجه داشت. از لحاظ علمی ثابت شده است که برخی از مکمل ها می توانند قدرت و توانایی شما را برای انجام تمرینات ورزشی افزایش دهند. مصرف مقادیر مناسب از مکمل ها در زمان های مشخص باعث افزایش شدت و حجم تمرین و در نتیجه ساخته شدن عضلات با کیفیت و ماندگار می شود.
در این مقاله به طور علمی راجع به مکمل هایی که باعث تقویت عضلات می شوند، صحبت خواهیم کرد. این مقاله مکمل ها به دو دسته ی مکمل های قبل از شروع تمرین ( به مانند پمپ و انرژی زا ) و مکمل های پس از اتمام تمرین تقسیم کرده است، چرا که بیشتر مطالعات انجام شده در بدنسازی مربوط به زمان های قبل و بعد از تمرین بوده و بیشتر افراد به مصرف مکمل ها در این دو زمان عادت دارند. اگر قصد پیروی از یک برنامه ی غذایی منظم را دارید بهتر است که قبل و بعد از تمرین عادات اصولی و قاعده مند داشته باشید.

مکمل های قبل از شروع تمرین: 30 تا 60 دقیقه قبل از شروع تمرین مصرف شوند

یک ساعت قبل از شروع تمرین می بایست تمرکز خود را معطوف به آماده سازی بدن برای انجام اعمال سخت جسمی و ذهنی کرد. بنابراین مکمل هایی که قبل از شروع تمرین مصرف می کنیم باید قادر به بهبود عملکرد بدن و ذهن باشند. اگر در حال حاضر از مکمل مشخصی استفاده می کنید ایرادی ندارد، تنها اطمینان حاصل کنید که مکمل مورد مصرف تان شامل موادی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، باشد.

مکمل قبل از تمرین کافئین

ادامه مطلب در لینک زیر

بررسی علمی بهترین مکمل های قبل و بعد از تمرین

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *