مکمل HMB چیست

ورزشکاران و افراد علاقمند به تناسب اندام همیشه به دنبال روش هایی برای بهبود عملکرد خود هستند. در حالی آنها با ترکیب صحیح رژیم غذایی و ورزش می توانند به این هدف دست پیدا کنند، اما برخی مکمل ها هستند که می توانند مزایای قابل توجهی را در این راستا به آنها ارائه دهند.
HMB، مخفف بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات ( beta-hydroxy beta-methylbutyrate ) ، یک مکمل غذایی محبوب در میان ورزشکاران است که به دلیل پتانسیل آن برای کمک به رشد عضلانی و عملکرد ورزشی، توجه زیادی را در جامعه سلامت و تناسب اندام از آنِ خود نموده است. در ادامه مطلب با اچ ام بی و مزایای بالقوه آن بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنین اطلاعاتی را در مورد ایمنی و سایر توصیه های مصرف آن ارائه خواهیم نمود. تا پایان با ما همراه بمانید.

HMB چیست؟

HMB ماده ای است که بدن شما به طور طبیعی آن را ترشح می کند. بسته به نوع مولکول، این ماده چند نام مختلف دارد. این ماده به اسامی بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیریک اسید، بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات و هیدروکسی متیل بوتیرات نیز شناخته می شود. HMB زمانی تولید می شود که بدن شما لوسین را تجزیه می کند، یک آمینو اسید شاخه دار ( BCAA ) که برای سنتز پروتئین و ترمیم عضلات شما حیاتی است. با این حال، بدن شما فقط مقادیر کمی از این ماده را تولید می کند. به همین دلیل افراد آن را به عنوان یک مکمل غذایی برای رسیدن به اهداف خود در عملکردهای ورزشی مصرف می نمایند. مطالعات انجام شده در مورد HMB، فواید منحصر به فردی را برای آن نشان داده اند از جمله: افزایش عملکرد ورزشی،کاهش تجزیه عضلانی و افزایش رشد عضلانی در بزرگسالان تمرین ندیده و افراد مسن‌ تر. شما می توانید HMB را به طور گسترده ای از فروشگاه های مکمل غذایی، فروشگاه های مواد غذایی سالم و آنلاین تهیه نمایید. این مکمل به اشکال مختلفی نظیر کپسول، قرص و پودر در دسترس می باشد.

مزایای مصرف HMB

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، مطالعات انجام شده در زمینه مصرف HMB، فواید بی شماری را به خصوص در زمینه ترکیب بدنی گزارش نموده اند. این موارد عمدتا شامل افزایش رشد عضلانی و کاهش تجزیه عضلات می باشد. از آنجایی که تعداد کمی از مطالعات تأثیر HMB را بررسی کرده‌اند، پس تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات آن در جمعیت‌های مختلف مورد نیاز است. در ادامه با برخی از مزایای خاص مصرف HMB آشنا خواهیم شد.

کمک به رشد عضلانی برخی افراد

ادامه مطلب در لینک زیر

اچ ام بی چیست؟ هرآنچه درمورد HMB باید بدانید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *