شرکت های فاقد مجوز فعالیت بازاریابی

آئین نامه های کمیته نظارت صرفاً برای حمایت از توزیع کنندگان نیست و قبل از صدور مجوز برای شرکت ها، به بررسی شرایط اولیه و بستر رشد در آن شرکت می پردازد. این بررسی امروز شامل نظارت بر محصولات و تامین کالا، طرح درآمدی، منشور اخلاقی و امکانات خدماتی شرکت مانند حساب کاربری در سایت می باشد. شاید نتوان گفت که شرکت هایی که مجوز دریافت نکرده اند ناموفق یا ناامن هستند، اما با توجه به این واقعیت که ۹۰ درصد شرکت هایی که از الگوهای شبکه ای استفاده می کنند کمتر از پنج سال دوام می آورند و همچنین انطباق زیاد قوانین ایران با استانداردهای جهانی انجمن های نظارتی و قانون گذاری بازاریابی شبکه ای، می توان نتیجه گیری کرد که احتمال ماندگاری شرکت های دارای مجوز به صورت شبکه ای بیشتر است.
شرکت های بازار یابی شبکه ای الگوی تجارت شبکه ای را به عنوان روش اصلی توزیع محصولاتشان اساس کار خود قرار دادند و هر چه قدمتشان بیشتر شود، استراتژی های پخته تری را برای گسترش شبکه توزیع کنندگان فراهم کنند. اما تمام شرکت هایی که از برنامه های عضو گیری استفاده می کنند لزوماً برنامه بلند مدت برای استفاده از این برنامه ندارند و می توانند این طرح را به عنوان برنامه ای مقطعی برای تبلیغات شرکت استفاده کنند.
هر تجارتی ساز و کار های خود را دارد و مطرح کردن این موضوع از این رو است که به دلیل شباهت های ساختار شبکه ای در هر شرکت، نمی توان تمام استراتژی ها را کپی کرد یا انتظار دریافت همان نتایج را داشت. بازاریابی شبکه ای در طی نیم قرن گذشته توانسته در سطح جهان برای افراد عادی جامعه درآمد های رسوبی و خطی ایجاد کند و استراتژی های رشد مطالعه شده و شناخته شده ای دارد. بسیاری از این برنامه ریزی ها با توجه به ساز و کار این صنعت طراحی شده اند و بازده لازم را در انواع دیگر تجارت ندارند. امیدواریم هر کس با شناخت کافی و دید باز نسبت به انتخاب خود برخورد کند، بتواند ریسک ها و مزایای هر انتخاب را از قبل بررسی کند و با اطمینان در مسیر رشد سرعت بگیرد.

مطالب مشابه